16 February 2010

PERSADA TERIMA BUNGKUSAN PROVOKASI PERKAUMAN


Persatuan Mahasiswa Darul Aman (PERSADA) telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar selepas menerima bungkusan yang cuba mencetuskan provokasi perkauman.

Bungkusan yang dihantar ke pejabat persatuan itu di Kolej Universiti Insaniah mengandungi risalah dan cakera padat yang berunsur perkauman selain buku menghina Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Buku yang menghina Anwar itu bertajuk '50 kemusykilan tentang manusia bernama Anwar Ibrahim' dan risalah lain dianggap perbuatan terkutuk pihak tidak bertanggungjawab yang cuba menabur fitnah selain bertujuan memecah belah perpaduan kaum di negara ini.

Perbuatan ini berunsur provokasi yang boleh mencemar dan memecah belah mencemar dan memecah belah perpaduan kaum sehingga boleh menjejas keharmonian dan kesejahteraan negara.

Saya yakin perbuatan ini dilakukan oleh individu mahupun kumpulan yang mempunyai agenda tersendiri bagi menjatuhkan Dato' seri Anwar Ibrahim.

Ini adalah kali pertama hal yang seumpama ini melibatkan PERSADA selain tidak menolak kemungkinan ia dilakukan oleh pihak yang mempunyai kepentingan politik. Kemungkinan ia dilakukan oleh sekumpulan individu yang ditaja kerana kos sebuah buku dan risalah yang diterima juga memerlukan modal yang banyak.

Justeru kepimpinan PERSADA berharap pihak polis dapat menyiasat kes ini supaya ia tidak berulang lagi.

PERSADA adalah sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mahasiswa anak negeri Kedah yang mempunyai lebih 3000 ahli yang terdiri dari pelbagai kaum dan agama.

Laman-Laman Pautan

TV6 Malaysia

tvmalaysia.net

TV Malaysia.net

MOVIE

Sembang Santai

Pelawat

Followers